Flytt

Känner ibland hur jag vill flytta hemmifrån. Äta vad och när jag vill. Men samtidigt vill jag inte lämna mitt rum, eller jo det vill jag. Men jag vill ändå kunna komma hem och veta att det alltid finns mat hemma, eller att jag inte behöver diska varje dag.

Jag vill kunna leva som jag vill iband, och ibland efter pappas regler här hemma. Jag kan tex inte äta vad och när jag vill, varannan vecka måste jag vara tystare än vanligt. Fast det kan vara ganska skönt att slippa handla och laga mat, slippa diska varje dag. Slippa att tvätta, även fast jag gör det ganska mycket.. måste fixa en tvätt korg i mitt rum.. hmm..
jobbigt.

Men för att kunna flytta måste jag ha ett jobb.. Det har jag inte.. Har inte försökt så mycket heller, kanske därför.. Men jag ska lösa det. Hoppas att jag hamnar på ett roligt ställe. Sen måste jag spara pengar, sen kan jag flytta. Fast jag behöver inte spara lika mycket pengar om jag flyttar med någon. Fast då måste den vilja ha alla mina kläder på golvet.. Den måste gilla makaroner, sallad och wok. Annars går det inte.. Sen kan den inte tvinga mig att äta om jag inte är hungrig eller inte tycker om maten..

Det finns många bra och dåliga saker med att flytta.. Just nu känns det som om det är bättre att bo hemma.

En rolig sak som jag just kompå att tänka på. Jag ska få låna morfars cykel massa. Åh, jag älskar den cykeln!  ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0