som om idag

På söndag om prick en vecka så lämnar jag Piteå och åker ner till Karlskoga med mamma, livet kommer bli lättare och svårare på samma gång, jag känner två personer i Karlskoga och det är min mor och Tommy, de är de enda som jag känner, Båda är vuxna, kommer jag att lära känna någon yngre ? Eller någon i min ålder? Kommer jag ens att få mig ett jobb? Jag kommer att sakna mycket med Piteå. Det finns även mycket som jag inte kommer att sakna. Mest kommer jag att sakna systrar och pappa och såklart mormor och morfar. Men sen så kommer jag ju såklart att sakna alla fina vänner som jag lämnar uppe i tråkiga Piteå, ni får leva utan mig, det klarar ni. Ni har gjort det förr och kan göra det igen.

Jag har inte någon aning när jag kommer tillbaka till Piteå, inga planer alls. Det är skönt, men jag kommer ju att behöva ett jobb. Men jag vet inte vad, mamma föreslog max. Men hur 17 skulle jag kunna komma ihåg vad som ska vara på vilken hamburgare? Det kanske slutar med att jag jobbar på Väskan eller Kängan, (haha) Nästan var som helst kan jag jobba.

En av de mycket bättre sakerna är att jag slipper äta grillat kött varje lördag hela sommaren, (sorry pappa, men du vet att jag inte gillar kött så mycket ) Men jag tror att jag ska bli rik, vinna på lotto eller någonting, sen ska jag väl kanske bli känd, hinna gå på date med prinsen och även bjuda syster på en resa till USA innan jag dör, det är min framtid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0