I don't know anything

Det här med framtiden, det är så galet jäkla jobbigt att jag inte vet vad jag ska ta mig till. Jag vill ha ett jobb, men jag vet inte vad jag vill jobba med egentligen, hur ska det går då? Allt verkar så himla tråkigt, ingenting som jag gillar.

Vad gillar jag ens att göra?
Jag vet ärligt inte, jag vet inte vad jag vill med min framtid, vad mitt drömyrke är, jag har inte några intressen. Jag är nog en ganska tråkig människa. Jag gillar att kolla på halv 8 hos mig. Jag gillar att skriva i min blogg. Jag gillar att äta godis. Jag tycker att det kan vara roligt ibland att ta någon bild. Det kan vara roligt att göra designer, jag gillar att läsa bloggar och jag gillar att tänka.

Kan man inte jobba som tänkare? Bara gå omkring och tänka på olika saker hela dagarna, komma på nya roliga saker och sen berätta eller skriva det man har tänkt och få betalt för det? Finns det något sånt jobb. Eller kanske så finns det något jobb för mig som någonting annat, undra bara vad gud har bestämt för mitt liv. Skulle nog vara enklare att leta jobb om jag visste vad jag ska jobba med.

Idag satt jag ute i en timma och bara tänkte, och jag bläddrade mellan gamla tankar och nya tankar, jag kom inte fram till någonting men jag lärde mig att stänga av alla tankar och bara liksom vara. Jag blev däremot avbruten mitt i ett sånt ögonblick där jag inte var medveten om någonting annat än att jag fanns. Då kom det en kille och hans två hundar, jag höll på att dö, så rädd blev jag. Han sa någonting jätte högt till hundarna, så det var därför som jag blev rädd.


Kommentarer
Postat av: Magnus Bäckström

Ordet du söker med att jobba som tänkare är entreprenör..

2010-05-12 @ 18:26:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0