Vad ska man göra när inga kläder passar?

Jag måste få säga att jag hatar min kropp, allvarligt. Eller alltså, inte det att jag inte tycker att jag är fin. Eller så kanske jag hatar alla kläder mer.

Tror ni det finns kläder som jag kan ha eller? Nä? 
Jeansen som sitter bra runt rumpan och benen är för tajta i midjan, jaha tack lixom. Så då måste jag köpa jeans som sitter bra i midjan och sedan sy in dom, och då blir de ändå lite försmå i midjan. Kan typ bli galen.

Sen tröjorna, åååh. Fina tröjor som jag vill ha sitter konstigt, dels för att jag har världens sämsta hållning, fråga bara min syster. Sen för att de som sitter bra blir förkorta i ärmarna. Hur vill de som syr kläder att folk ska se ut egentligen? Hur tänkte de?

Så vad 17 ska man göra när det inte finns kläder som man kan ha? Jag kan ju inte sätta mig och sy om alla kläder heller. Vilka problem jag har, säkert andra också. Men allvar. De som bestämmer hur kläder ska vara formade kan ju tänka på människor nästa gång och inte plast dockor. Sen har jag tänkt på en till sak. Oavsett hur stor och tjock en skyltdocka ska vara så tar aldrig deras lår i varandra.. Någon mer än jag som sett det ? Nä, tänkte väl inte det. För det är en underlig sak att tänka på.

Kommentarer
Postat av: Gunilla

Så sant om skyltdockor! Aldrig tänkt på det förr! Dom som designar kläder har nog ingen aning om hur riktiga människor ser ut.

2010-12-15 @ 19:13:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0