Slöjförbudet - något av det dummaste jag hört

Frankrike röstade igår som säkert många vet ja till förbud att bära slöja.

Jag tycker att det är det dummaste jag har hört på väldigt länge. Jag själv bär inte slöja för jag är kristen. Men när de förbjuder det så förbjuder de olika mänsliga rättigheter. Som att man får tycka vad man vill, och att man får ha de kläder man vill ha. Framförallt religionsfriheten

Det är många som inte har slöja som tror att de som har de är förtryckta och måste ha slöja, att deras män tvingar dem till det. Men oftast är det kvinnorna som väljer de själv. De väljer själva om de vill ha hijab eller om de bara vill täcka håret och nacken.

Om frankrike kan förbjuda hijab och slöja så tycker jag att de kan förbjuda shorts och magtröjor med. Alla ska ha rätt att ha på sig slöja och hijab om man vill. På samma sätt som att man kan ha på sig korta shorts om man vill. Det är så dumt förbud att jag inte riktigt vet vad jag ska säga annat än att frankrike inte kan ha så mycket att tänka med.


Kommentarer
Postat av: Gunilla

Ligger väldigt mycket i det du säger! :)

2010-07-14 @ 16:33:24
URL: http://gunillasjomark.blogg.se/
Postat av: » iѕaвella szerafia. - ibland är det skönt att få vara galen.

sv: haha ja eller hur!

2010-07-19 @ 13:52:39
URL: http://szerafia.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0