Näringsbrist

Jag har näringsbrist på grund av att jag inte äter skollunch, även om jag skulle äta den maten så skulle jag ändå ha näringsbrist! Skolmaten innehåller mindre näring än vad kattmat gör. Jag undrar.

  • Tycker de vuxna i sverige att katter är viktigare än barn och ungdommar som växer?
  • Hur ska man lära sig saker om man inte har energi, för att man inte har ätit?
  • Vet dom som styr här i piteå att om man inte får nog med näring försämras immunförsvaret, vilket leder till att fler barn blir hemma från skolan, då blir det fler föräldrar som är hemma med vårda barn.
  • Vet våra två höginkomsttagare i piteå att allt fler får koncentrationssvårigheter pga näringsbrist.
  • Vet alla att Barnen och ungdommarna blir inte smala för att vi har lättmjölk och lätta. Dom blir feta för att snabbmat är ett bättre alternativ.
  • Kommunen räknar ynka 7kr per person till lunch. Det räcker inte ens till en festis i fiket, hur tänker ni i kommunen igentligen ?

folk tror att vi är bortskämmda för att vi inte gillar skolmaten, men testa äta det ni kallar "gröt" eller potatisburgarna som var råa och innehöll LÖK?! Sjukt äckligt. Elelr testa att smaka på pasta och favoritsås. Eller jansson ala nillson.

Kommentarer
Postat av: Sara

Du har helt rätt Erika. Skolmaten suger verkligen och dom kan inte tänka på ungdomarna överhuvudtaget. Visst är det svårt att göra mat åt 3000 personer, men bättre än så går det ju faktiskt att göra. Annars får dom väl ge oss grönsaker, är iaf nyttigare och ger mer energi än vad dom har, som inte ens går att äta!

2009-03-11 @ 22:17:26
URL: http://dreamaboutme.blogg.se/
Postat av: emmaöstlund!

sv: jag menar de, ibland vet man fan inte vad man har i käften! ;D det är ju helt sjukt och många vägrar inse att det är sjukt dålig mat! Det stör mig som fan! :o

2009-03-12 @ 21:44:33
URL: http://lillaemma.devote.se
Postat av: miranda

Jag hade samma problem för ett år sedan.

Jag åt aldrig skolmaten...

Och det ångrar jag verkligen, jag gjorde mitt livs största misstag,än så länge!

Jag är/var i puberteten när jag verkligen behövde mat för att växa...

Men det sket jag i, jag tänkte, det kan väl inte vara så farligt va?

nejnej, inte alls...



Jag är 12 kg underviktigt, mitt hår växer sakta, och har aldrig gjort det förr. Mina naglar växer jätte sakta,dom är fula vad jag än gör med dom.



Jag orkade inte göra något när jag slutade äta lite på skolan, träningarna blev helt plötsligt jätte tråkiga eftersom det gick så dåligt för mig.

Jag hade inte sjukdom, jag spydde inte upp min mat, men ÄNDÅ så mådde jag pyton.

Det var verkligen det sämsta jag kunde göra med mitt liv,sluta äta!

Jag har aldrig tyckt att jag är tjock eller så, och för varje dag som går så får jag bara bättre och bättre självförtroende.

Nu äter jag maten som serveras på skolan,men jag äter i stället veg maten på skolan, mycket,mycket bättre där!

Det borde du prova!



Idag när jag äter så orkar jag mer på alla mina träningar, nu tränar jag mer och blir bara bättre och bättre!



kram miranda

2009-05-31 @ 01:08:03
URL: http://mirandhha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0