She fights for her life

Sitter och lyssnar på lugn ocoh fin musik, men det hjälper inte för att lugna mitt hjärta som dunkar så snabbt, snabbt av lycka då såkart. Är verkligen glad nu för tiden känner jag. Kanske är det av att träffa nya männsikor varje dag, eller så är det för en annan sak. För att jag inser nu, vilken tur jag har. Jag har galet mycket tur. Fjärilar i magen har jag också. Det pirrar sådär underbart som det bara kan göra när man verkligen är lycklig.

Jag har nog aldrig kännt mig finare, fast det var en lien lögn. Jag minns allt den dagen som jag kände mig som snyggast i världen. Den dagen för mer än ett år sen, snart två faktiskt. Tiden går för fort.  De få stunderna. De minnerna är absolut de bästa jag har. Kommer leva på de minnerna tills jag dör. Hoppas verkligen att jag aldrig kommer att glömma. Allt jag drömt om det. Alla tankar om det. Hur mycket jag önskade att jag kunde ångra det, just då. Men nu ångrar jag inget.

Nu är det dock andra kort med i spelet och jag funderar på hur jag ska spela ut dom, för att spela rätt. Så jag kommer att vinna i slutändan. Även om jag inte vinner så vill jag i alla fall ha mina 15 minuter i rampljuset. Så jag får ett till minne att leva på tills jag dör. Jag ska nog samla på minnen. Alla gör nog det.  Hur som helst vill jag bara få glänsa ett tag. En liten stund i mitt liv. Om så bara för en kväll. Det spelar ingen roll alls. Men jag kommer kanske om jag spelar rätt som sagt att få göra det.

Livet är det svåraste spelet jag någonsin spelat. Men jag kommer nog att vinna på ett eller annat sätt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0