Varje dag lär man sig någonting nytt

Någonting som jag tycker är väldigt ocharmigt och jobbigt, äckligt och väldigt irriterande är att vara täppt i näsan, ni vet, som man ofta blir när man är förkyld. Men det är inte jag. Jag blir det på kvällarna/nätterna/morgonen/dagarna hela jäkla tiden. Som om det är något stört fel på mig. Kanske jag är allergisk mot att damm, eller kanske gräs, eller typ pollen. Men det är ju på vintern med.

Jag lever typ på nässpräy, bara det är ju helt äckligt. Jag hatar att vara "sjuk" fast jag är frisk. Det är jobbigt att inte kunna andas normalt. Fast jag får inte sånna här pratproblem så man låter helt lustig när man pratar typ "däbbd i däääsan" så får jag verkligen inte, kan inte komma på sist jag hade så. Tur är väl det eller hur :) Eftersom att jag ska jobba som telefonsupport ;)

Fast, nu när jag skulle leta rätt på en bild på nässpräy så såg jag att man kan bli beroenda av nässpray, (vilket jag redan visste ioförsig) men det jag läste var att en biverkning av användning av för mycket nässpray var "kronisknästäppa" Det vill jag inte ha, det låter som om jag har det, för att jag nästan jämt är täppt i näsan.



Men då läste jag också man kan istället för vanligt nässpray, typ otrivin, kan använda ett som heter Renässans, det är en saltlösning som funkar på samma sätt som otrivin och andra nässpray. Fast det är bättre, det är en saltlösning som har lika mycket salt i sig som i världshaven, vilket är superbra! Så det ska jag verkligen köpa när mitt otrivin har tagit slut och jag har fått pengar in på kontot! :D



Kommentarer
Postat av: DAISY

Det låter nästan lite som jag. Jag är alltid frisk men ändå sjuk på något sätt...det är jättejobbigt :/

2010-08-07 @ 14:14:36
URL: http://daisykewk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0