Jag ska tänka tillbaka, göra om slutet och ändra min framtid

Jag vaknar helt ledsen inombords, det gör jag ibland.
Det är jobbigt.
Det bling ett tungt täcka över mitt hjärta, ett mörk lila täcke. Det är fyllt med massa jobbiga saker. Det som jag tror får mig att känna såhär är att jag längtar hem. Hem till den näst mest ruttnaste staden jag vet, staden där inget händer, staden som alla längtar bort ifran. Det är den staden som jag vill till. Piteå. Där det luktar illa ibland. Men den är fin min stad. Jag vill helt enkelt hem.

Jag ska däremot hem om inte så länge. Jag vill träffa alla mina vänner, jag vill träffa min pappa och mina systrar. Jag vill helst träffa min katt med. Så vill jag träffa mormor och morfar. Sen ska jag dricka cola och hitta på saker efter 21 på kvällen. Jag ska gå på coop och jag ska sitta i en soffa och kolla tv eller film.

Sen i helgen ska mamma bort, bort till mamlö. Så jag ska leva ut livet som ensam boende tonåring och ha stor fest hemma. Nä, vänta det ska jag inte. Jag ska vara hemma, ha tråkigt och spela tvspel. Nu ska jag gå och sminka mig lite innan jag ska hitta på någonting att göra innan jag ska iväg till jobbet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0